راههای برای افزایش سرعت ویندوز 10

1. تنظیمات برق خود را تغییر دهید
اگر از برنامه "Power saver" ویندوز 10 استفاده می کنید ، سرعت رایانه خود را کم می کنید. این طرح برای صرفه جویی در مصرف انرژی عملکرد رایانه شما را کاهش می دهد. (حتی رایانه های رومیزی معمولاً دارای یک طرح "صرفه جویی در مصرف برق" هستند.) تغییر برنامه تغذیه از "صرفه جویی در مصرف برق" به "عملکرد بالا" یا "متعادل" باعث افزایش فوری عملکرد می شود.

برای انجام این کار ، برنامه Control Panel را راه اندازی کرده و سپس Hardware and Sound> Power Options را انتخاب کنید. معمولاً دو گزینه خواهید دید: "متعادل (توصیه می شود)" و "صرفه جویی در مصرف برق" (بسته به نوع و مدل خود ، ممکن است برنامه های دیگری را نیز در اینجا مشاهده کنید ، از جمله برخی از مارک های سازنده.) برای دیدن "بالا تنظیم عملکرد "، با کلیک بر روی پیکان رو به پایین" نمایش برنامه های اضافی "

برای تغییر تنظیمات برق خود ، به سادگی تنظیم مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس از Control Panel خارج شوید. "عملکرد بالا" بیشترین میزان لذت را به شما می دهد ، اما بیشترین قدرت را مصرف می کند. "متعادل" یک محیط شاد بین استفاده از انرژی و عملکرد بهتر پیدا می کند. و "صرفه جویی در مصرف برق" تمام تلاش خود را می کند تا بیشترین دوام باتری را به شما ارائه دهد. کاربران دسک تاپ هیچ دلیلی برای انتخاب "صرفه جویی در مصرف برق" ندارند و حتی کاربران لپ تاپ هنگام اتصال به پریز برق باید گزینه "متعادل" و هنگام اتصال به منبع تغذیه "عملکرد بالا" را در نظر بگیرند.


2. برنامه هایی را که هنگام راه اندازی اجرا می شوند غیرفعال کنید
یکی از دلایلی که ممکن است کامپیوتر ویندوز 10 شما کساد شود این است که برنامه های زیادی در پس زمینه اجرا می شوید - برنامه هایی که به ندرت یا هرگز استفاده نمی کنید. از اجرای آنها جلوگیری کنید و رایانه شخصی شما روانتر کار می کند.

با راه اندازی Task Manager شروع کنید: Ctrl-Shift-Esc را فشار دهید ، روی گوشه پایین سمت راست صفحه کلیک راست کرده و Task Manager را انتخاب کنید یا Task Manager را در جعبه جستجوی ویندوز 10 تایپ کنید و Enter را فشار دهید. اگر مدیر وظیفه به عنوان یک برنامه جمع و جور و بدون زبانه راه اندازی شد ، روی "جزئیات بیشتر" در پایین صفحه کلیک کنید. مدیر وظیفه سپس با شکوه کامل خود ظاهر می شود. کارهای زیادی وجود دارد که شما می توانید از عهده آن برآیید ، اما ما فقط بر روی کشتن برنامه های غیرضروری که در هنگام راه اندازی اجرا می شوند تمرکز خواهیم کرد.

روی تب Startup کلیک کنید. لیستی از برنامه ها و سرویس هایی را که هنگام راه اندازی ویندوز راه اندازی می شوند ، مشاهده خواهید کرد. نام هر برنامه و همچنین ناشر آن ، اعم از فعال بودن در هنگام راه اندازی ، و "تأثیر راه اندازی" در این لیست وجود دارد که میزان ویندوز 10 را هنگام شروع کار کند می کند.

برای جلوگیری از راه اندازی یک برنامه یا سرویس در هنگام راه اندازی ، روی آن کلیک راست کرده و "غیرفعال کردن" را انتخاب کنید. این برنامه را کاملاً غیرفعال نمی کند. فقط از راه اندازی آن جلوگیری می کند - همیشه می توانید برنامه را پس از راه اندازی اجرا کنید. همچنین ، اگر بعداً تصمیم گرفتید که می خواهید آن را هنگام راه اندازی راه اندازی کنید ، فقط می توانید به این قسمت از Task Manager بازگردید ، روی برنامه کلیک راست کرده و "Enable" را انتخاب کنید.

بسیاری از برنامه ها و سرویس هایی که در هنگام راه اندازی اجرا می شوند ممکن است برای شما آشنا باشند ، مانند OneDrive یا Evernote Clipper. اما ممکن است بسیاری از آنها را تشخیص ندهید. (کسی که بلافاصله می داند "bzbui.exe" چیست ، لطفاً دست خود را بالا ببرید. بدون عادلانه ابتدا آن را گوگل کنید).

مدیر وظیفه به شما کمک می کند تا درباره برنامه های ناشناخته اطلاعات کسب کنید. روی موردی کلیک راست کرده و "Properties" را برای اطلاعات بیشتر در مورد آن ، از جمله محل قرارگیری آن روی دیسک سخت ، اینکه آیا دارای امضای دیجیتال است و سایر اطلاعات مانند شماره نسخه ، اندازه پرونده و آخرین باری که اصلاح شده است ، انتخاب کنید. .

همچنین می توانید روی مورد کلیک راست کرده و "Open file location" را انتخاب کنید. با این کار File Explorer باز می شود و آن را به پوشه ای که فایل در آن قرار دارد می برد ، که ممکن است سرنخ دیگری درباره هدف برنامه به شما ارائه دهد.

سرانجام و با کمال کمک ، می توانید "جستجوی آنلاین" را پس از کلیک راست کلیک کنید. سپس Bing با پیوند به سایت های دارای اطلاعات مربوط به برنامه یا سرویس راه اندازی می شود.

اگر در مورد یکی از برنامه های ذکر شده واقعاً عصبی هستید ، می توانید به سایتی بروید که توسط Reason Software اداره می شود به نام Should I Block It؟ و نام فایل را جستجو کنید. معمولاً اطلاعات بسیار خوبی در مورد برنامه یا سرویس پیدا خواهید کرد.

اکنون که همه برنامه هایی را که می خواهید هنگام راه اندازی غیرفعال شوند انتخاب کرده اید ، دفعه دیگر که رایانه خود را مجدداً راه اندازی می کنید ، سیستم بیشتر به برنامه های غیرضروری توجه نخواهد کرد.

3. از SpeedyBoost برای سرعت بخشیدن به ذخیره سازی دیسک استفاده کنید
ویندوز 10 به طور منظم داده های حافظه پنهان شده را بر روی دیسک سخت شما ذخیره می کند و سپس در صورت نیاز به داده ها ، آنها را از آنجا واکشی می کند. مدت زمانی که برای واکشی داده های حافظه پنهان لازم است به سرعت هارد دیسک شما بستگی دارد. اگر به جای SSD یک دیسک سخت سنتی دارید ، ترفندی وجود دارد که می تواند به سرعت کش شما کمک کند: از ویژگی ReadyBoost Windows استفاده کنید. این به ویندوز می گوید که داده ها را به یک درایو فلش USB ، که سریعتر از یک دیسک سخت است ، ذخیره کند. واکشی داده ها از آن حافظه پنهان سریعتر باید سرعت ویندوز را افزایش دهد.

ابتدا یک درایو فلش USB را به یکی از پورت های USB رایانه خود متصل کنید. درایو فلش باید حداقل از USB 2.0 و ترجیحاً از USB 3 یا سریعتر پشتیبانی کند. هرچه درایو فلش شما سریعتر باشد ، باید بیشترین سرعت را مشاهده کنید. همچنین ، برای حداکثر کارایی به دنبال یک درایو فلش باشید که حداقل دو برابر RAM دستگاه رایانه شما باشد.

بعد از اتصال درایو ، File Explorer را باز کنید و روی "This PC" کلیک کنید. به دنبال درایو فلش باشید. ممکن است یک نام عجیب و غریب داشته باشد ، مانند UDISK 28X ، یا چیزی حتی کمتر واضح. روی آن کلیک راست کنید ، Properties را انتخاب کنید و روی تب ReadyBoost کلیک کنید.
به صفحه ای خواهید رسید که از شما می پرسد آیا می خواهید از درایو فلش به عنوان حافظه پنهان استفاده کنید یا اندازه حافظه نهان را توصیه می کند. اندازه حافظه پنهان را همانطور که هست بگذارید یا اگر دوست دارید آن را تغییر دهید. سپس "اختصاص این دستگاه به ReadyBoost" را انتخاب کرده و گزینه "اعمال" را کلیک کنید و سپس تأیید را کلیک کنید.

(توجه داشته باشید که در صورت مشاهده پیام "این دستگاه نمی تواند برای ReadyBoost استفاده شود" هنگام کلیک بر روی برگه ReadyBoost ، این بدان معنی است که درایو فلش شما از حداقل استانداردهای عملکرد ReadyBoost مطابقت ندارد ، بنابراین شما باید یک جدید وارد کنید.)
همانطور که از رایانه خود استفاده می کنید ، ReadyBoost شروع به پر کردن حافظه پنهان با پرونده می کند ، بنابراین ممکن است افزایش فعالیت دیسک را مشاهده کنید. بسته به میزان استفاده از رایانه ، ممکن است چند روز طول بکشد تا حافظه نهان شما پر شود و حداکثر عملکرد بهبود یافته را ارائه دهد. اگر افزایش عملکردی مشاهده نمی کنید ، یک دیسک فلش با ظرفیت بیشتر را امتحان کنید

[ بازدید : 6 ]

[ يکشنبه 2 خرداد 1400 ] 8:26 ] [ عیسی رحیمی ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]