فرمت ها یا پرونده های jpg / gif/ png

JPG

نوع پرونده JPG (یا JPEG) "jay-peg" تلفظ می شود و مخفف کلمه Joint Photographic Experts Group است. نوع فایل JPG از 16.8 میلیون رنگ پشتیبانی می کند که بسیار بیشتر از GIF است. به همین ترتیب ، برای بسیاری از عکسها ، قالب پرونده انتخابی است. فرمت JPG همچنین برای تصاویری که نیاز به انتقال صاف بین رنگهای مختلف دارند ، مانند شیب ها و سایه ها ، مناسب است.


از معایب قالب فایل JPG این است که "هر زمان که تصویر تغییر کرده یا فشرده می شود" نویز "وارد می کند و دوباره ذخیره می شود. به عنوان مثال ، اگر بخشی از یک تصویر اصلی دارای مساحت آبی جامد باشد (هر پیکسل حاوی رنگ کاملاً یکسانی است) ، هر بار که پرونده تغییر می کند و دوباره ذخیره می شود ، برخی از این پیکسل های آبی به سایه ای متفاوت تغییر می کنند. از رنگ آبی


یک پرونده JPG نمی تواند شامل هیچ قسمت شفافی باشد - هر پیکسل باید حاوی یک رنگ باشد. قالب JPG نیز از انیمیشن پشتیبانی نمی کند.


GIF


نوع فایل GIF "jiff" تلفظ می شود و مخفف Graphics Interchange Format است. از آنجا که GIF فقط از 256 رنگ پشتیبانی می کند ، در اکثر عکس ها قالب انتخابی نیست. GIF برای تصاویر صاف ، با رنگهای محدود و جزئیات واضح بهترین است. Adobe Photoshop همیشه فایل های GIF را با وضوح 72ppi ذخیره می کند. تصاویر کلیپ آرت اغلب GIF هستند - یا باید باشند. تصاویری که برای ذخیره سازی در قالب GIF مناسب ترند ، هنرهای لاین ، کلیپ آرت ، تصاویر با مناطق رنگی ثابت ، نمودارها و متن گرافیکی است.


قالب GIF از شفافیت و انیمیشن پشتیبانی می کند ، که در زیر تعریف شده است. اما یک یادداشت برای کاربران Adobe Image Ready - برنامه ای که همراه با نسخه های قدیمی Adobe Photoshop ارسال شده است: نسخه های CS فتوشاپ دارای قابلیت Image Ready هستند به جز امکان ایجاد یا ویرایش GIF های متحرک. یا باید Adobe Fireworks را خریداری کنید ، یا Image Ready را روی رایانه دیگری نصب کنید.


PNG

جدیدترین قالب پرونده شطرنجی PNG: Portable Network Graphics است. مانند GIF ، از بهینه سازی داده ها یا فشرده سازی بدون ضرر پشتیبانی می کند. بسته به الگوهای رنگی تصویر ، تصویری که به صورت فایل PNG فشرده می شود معمولاً اندازه پرونده کوچکتری از یک فشرده شده به عنوان GIF خواهد داشت زیرا فشرده سازی PNG جدیدتر است و دارای طرح های فشرده سازی پیشرفته تری است. به همین ترتیب ، به سرعت به محبوب ترین قالب فایل تصویری مورد استفاده در اینترنت تبدیل شده است. با این حال ، برای تصاویر کوچک ، فشرده سازی با GIF ممکن است به اندازه پرونده های کوچکتر منجر شود.


دو طعم PNG وجود دارد. PNG-8 از 8 بیت در هر پیکسل استفاده می کند و مانند GIF از حداکثر 256 رنگ پشتیبانی می کند. هنگام استفاده از ویژگی "ذخیره برای وب" فتوشاپ ، از شفافیت پشتیبانی می کند. PNG-24 از 24 بیت در هر پیکسل استفاده می کند ، بنابراین برای عکس ها و تصاویر دیگر با رنگ های بسیار مناسب است ، اما اندازه پرونده ها به طور طبیعی بزرگتر هستند. اکثر مرورگرهای مدرن از هر دو قالب PNG پشتیبانی می کنند.


مانند GIF ، قالب فایل PNG نیز از شفافیت پشتیبانی می کند. با این حال ، بر خلاف GIF ، قالب PNG از انیمیشن پشتیبانی نمی کند.

[ بازدید : 8 ]

[ يکشنبه 10 اسفند 1399 ] 18:00 ] [ عیسی رحیمی ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]