مدارهای ترانزیستور

در زیر مجموعه ای از انواع مختلف مدار ترانزیستور آورده شده است:

مدار تقویت کننده ترانزیستور امیتر مشترک:
 تقویت کننده امیتر مشترک یکی از پر استفاده ترین انواع مدار ترانزیستور است. این در بسیاری از برنامه های کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد که سطح متوسط ​​ورودی یک خروجی قابل قبول است و یک ولتاژ متوسط ​​افزایش می یابد.

مدار ترانزیستور پیرو امیتر:
 این نوع مدار ترانزیستور اغلب در مواردی که به مقاومت ورودی بالا و مقاومت خروجی کم نیاز باشد ، استفاده می شود. این به عنوان یک مدار بافر عمل می کند. همچنین به عنوان مدار جمع کننده مشترک شناخته می شود.


مدار ترانزیستور پایه پایه: 
شکل پایه مدار مشترک ترانزیستور به اندازه انواع دنبال کننده های ساطع کننده و ساطع کننده متداول استفاده نمی شود. این برنامه در برخی از تقویت کننده های میکروفون و همچنین برای تقویت کننده های RF VHF / UHF پیدا می کند. 


جفت دارلینگتون:
 جفت دارلینگتون نوعی از پیکربندی مدار ترانزیستور است که برای تأمین سطوح بسیار بالا استفاده می شود. با متصل شدن ساطع کننده ترانزیستور اول به پایه ترانزیستور دوم ، در واقع ضرب بتا می دهد. از این مدار ترانزیستور نوع f می توان به طرق مختلفی استفاده کرد و می توان عملکرد بسیار خوبی ارائه داد. 


جفت Sziklai: 
جفت Sziklai شباهت های زیادی به دارلینگتون دارد ، اما با استفاده از تنظیمات کمی متفاوت می توان از آن در Darlington در مراحل خروجی تقویت کننده ترانزیستور استفاده کرد. 

مدار آینه جریان: 

از این نوع مدار ترانزیستور به طور گسترده ای در مدارهای مجتمع استفاده می شود. این دو بازو است و جریان جریان یافته در یک بازو توسط بازوی دیگر منعکس می شود. 


جفت دم بلند:
 مدار جفت دم بلند ترانزیستوری یک شکل اساسی از تقویت کننده دیفرانسیل است که پایه و اساس بسیاری از مدارهای op-amp را تشکیل می دهد. 


ضریب ظرفیت: 
مدار ضرب ظرفیت خازنی ترانزیستور تأثیر ضرب ظرفیت م capacثر خازن را در مقدار β ترانزیستور دارد. 

تقویت کننده دو ترانزیستور:
 یک مدار کوچک مفید با استفاده از PNP و ترانزیستور NPN با ارائه یک سطح مشخص از افزایش ، با احتمال افزایش بیشتر از یک ترانزیستور منفرد. 

فیلتر عبور بالا: 
حتی اگر آمپلی فایرهای عملیاتی قادر به تهیه فیلترهای با گذر زیاد بسیار خوب هستند ، اما گاهی اوقات نیاز به یک مدار ترانزیستور ساده برای ارائه عملکرد یکسان است.

[ بازدید : 6 ]

[ يکشنبه 1 فروردين 1400 ] 8:06 ] [ عیسی رحیمی ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]