حافظه کامپیوتر (RAM) چیست و چه کاری انجام می دهد؟


حافظه کامپیوتر (RAM) چیست؟

حافظه دسترسی تصادفی رایانه (RAM) یکی از مهمترین م componentsلفه ها در تعیین عملکرد سیستم شماست. RAM به برنامه های کاربردی محلی برای ذخیره و دسترسی کوتاه مدت به داده ها می دهد. اطلاعاتی را که رایانه شما به طور فعال از آن استفاده می کند ذخیره می کند تا بتوان سریعاً به آن دسترسی داشت. هرچه برنامه های سیستم شما بیشتر باشد ، به تعداد بیشتری نیاز خواهید داشت. SSD ها (درایوهای حالت جامد) نیز از اجزای مهم هستند و به سیستم شما کمک می کنند تا به حداکثر عملکرد خود برسد.


سرعت و عملکرد سیستم شما مستقیماً با میزان RAM نصب شده شما ارتباط دارد. اگر سیستم شما RAM بسیار کمی دارد ، می تواند کند و کند باشد. اما در نقطه مقابل ، شما می توانید نصب کنید بیش از حد با کم و منفعت اضافی. روش هایی وجود دارد که می توانید ببینید آیا رایانه شما به حافظه بیشتری احتیاج دارد و یا مطمئن می شوید که حافظه ای را خریداری می کنید که با سایر اجزای سیستم شما سازگار است. به طور کلی ، اجزای سازنده در زمان تولید با بالاترین استاندارد ایجاد می شوند ، اما با این انتظار که فناوری همچنان ادامه خواهد داشت.


برای جلوگیری از درج حافظه ناسازگار توسط کاربران ، ماژول ها از نظر فیزیکی برای هر نسل از فناوری های حافظه متفاوت هستند. این تفاوت های فیزیکی در صنعت حافظه استاندارد است. یکی از دلایل استاندارد سازی صنعت در حافظه ، این است که سازندگان کامپیوتر باید از پارامترهای الکتریکی و شکل فیزیکی حافظه قابل نصب در رایانه های خود آگاهی داشته باشند.



سرعت و تأخیر

عملکرد RAM مربوط به رابطه بین سرعت و تأخیر است. در حالی که این دو رابطه تنگاتنگی با هم دارند ، اما آنها به روشی که فکر می کنید با یکدیگر ارتباط ندارند. در یک سطح اساسی ، تأخیر به تاخیر زمانی بین ورود دستور و زمان در دسترس بودن داده اشاره دارد. درک سرعت و تأخیر رم به شما کمک می کند تا بر اساس نیاز خود ، رم مناسب را برای نصب در سیستم خود بهتر انتخاب کنید.


RAM چه کاری انجام می دهد؟

RAM به کامپیوتر شما این امکان را می دهد تا بسیاری از کارهای روزمره خود مانند بارگیری برنامه ها ، مرور اینترنت ، ویرایش صفحه گسترده یا تجربه جدیدترین بازی را انجام دهد. حافظه همچنین به شما امکان می دهد تا به سرعت به یکی از وظایف خود بپردازید ، وقتی که به یک کار دیگر می روید در یک وظیفه به یاد بیاورید. به عنوان یک قاعده ، هرچه حافظه بیشتری داشته باشید ، بهتر است.


وقتی رایانه خود را روشن می کنید و صفحه گسترده ای را برای ویرایش آن باز می کنید ، اما ابتدا ایمیل خود را بررسی می کنید ، به چندین روش مختلف از حافظه استفاده کرده اید. از حافظه برای بارگیری و اجرای برنامه هایی مانند برنامه صفحه گسترده شما ، پاسخ دادن به دستورات ، مانند ویرایش هایی که در صفحه گسترده ایجاد کرده اید ، یا جابجایی بین چندین برنامه ، مانند زمانی که صفحه گسترده را برای بررسی ایمیل ترک کردید ، استفاده می شود. حافظه تقریباً همیشه به طور فعال توسط رایانه شما استفاده می شود. اگر سیستم شما کند است و یا واکنش نشان نمی دهد ، ممکن است به ارتقا حافظه نیاز داشته باشید. اگر فکر می کنید ممکن است به حافظه بیشتری احتیاج داشته باشید ، آسان است که RAM دسکتاپ یا لپ تاپ خود را ارتقا دهید.


به نوعی حافظه مانند میز کار شماست. به شما امکان می دهد روی پروژه های مختلف کار کنید و هرچه میز کارتان بزرگتر باشد ، مقالات ، پوشه ها و وظایفی که می توانید همزمان داشته باشید بیشتر است. بدون مراجعه به کابینت بایگانی (درایو ذخیره سازی خود) می توانید به سرعت و به راحتی به اطلاعات دسترسی پیدا کنید. هنگامی که شما با یک پروژه به پایان رسیدید ، یا روز را ترک می کنید ، می توانید برخی یا همه پروژه ها را برای نگهداری در کابینه پرونده قرار دهید. درایو ذخیره سازی شما (هارد دیسک یا درایو حالت جامد) کابینت بایگانی است که برای پیگیری پروژه های شما با میز کار می کند.

[ بازدید : 8 ]

[ يکشنبه 26 بهمن 1399 ] 23:33 ] [ عیسی رحیمی ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]