سیستم عامل


هنگامی که کامپیوترها برای اولین بار معرفی شدند ، کاربر با آنها با استفاده از یک رابط خط فرمان ارتباط برقرار کرد ، که به دستورات نیاز داشت. امروزه تقریباً همه رایانه ها از یک سیستم عامل GUI (رابط کاربری گرافیکی) استفاده می کنند که استفاده از آن آسان است.

نکته

برخی از افراد ممکن است از یک سیستم عامل به عنوان "نرم افزار عامل" یاد کنند. اگرچه این یک اصطلاح معتبر است ، اما مناسب تر است که از این نرم افزار به عنوان "سیستم عامل" یاد شود.

نمونه هایی از سیستم عامل های رایانه.
سیستم عامل های تلفن همراه
سایر سیستم عامل ها
سیستم عامل کجا در رایانه ذخیره شده است؟
تاریخچه سیستم عامل ها چیست؟
صفحات مرتبط

نمونه هایی از سیستم عامل های رایانه

در زیر لیستی از نمونه های سیستم عامل های مختلف رایانه در مورد تحول رایانه ها آورده شده است.

توجه داشته باشید
سیستم عامل های زیر GPOS (سیستم عامل های هدف عمومی) در نظر گرفته می شوند. برای نمونه RTOS به تعریف RTOS (سیستم عامل زمان واقعی) ما مراجعه کنید.

ویندوز مایکروسافت
مایکروسافت ویندوز رایج ترین و پرکاربردترین سیستم عامل امروزی رایانه ها است ، به طوری که مایکروسافت ویندوز 10 جدیدترین نسخه ویندوز است سیستم عامل از رایانه های سازگار با رایانه شخصی و IBM استفاده می کند.

macOS اپل
با رایانه های اپل ، macOS سیستم عامل اصلی است که با رایانه های رومیزی و لپ تاپ اپل استفاده می شود.

لینوکس
Linux یک سیستم عامل رایگان و منبع باز است که با رایانه های سازگار با PC و IBM استفاده می شود. از آنجا که سیستم عامل منبع باز است ، برای ایجاد انواع مختلفی از Linux از جمله اوبونتو ، دبیان ، Red Hat و Slackware مورد استفاده قرار می گیرد. برای اطلاعات کامل در مورد سیستم عامل ، برای مشاهده لیست کاملی از انواع موجود در سایت ما ، به صفحه Linux ما مراجعه کنید.

Chromium / سیستم عامل Chrome
Chrome OS یک سیستم عامل است که با Google Chromebook استفاده می شود.

سیستم عامل های تلفن همراه
اندروید
اندروید در سیستم عاملی که با تلفن های هوشمند و تبلت ها استفاده می شود. امروزه ، اندروید محبوب ترین سیستم عامل در سراسر جهان است ، زیرا تعداد بسیاری از تلفن های هوشمند از انواع سیستم عامل اندروید استفاده می کنند.

iOS iOS
سیستم عامل Apple iOS مورد استفاده ، سیستم عاملی است که با iPhone Apple و iPads استفاده می شود.

سایر سیستم عامل ها
لیست زیر شامل سیستم عامل هایی است که یا در دسته های قبلی نمی گنجد یا قدیمی محسوب می شود.

AIX و AIXL
AmigaOS
BSD
CP / M
DUnix
DYNIX / ptx
فوچسیا
گووبونتو
HP-UX
IRIX
داعش
MINIX
مرحله بعدی MS-DOS
سیستم عامل / 2
OSF / 1
OxygenOS
SCO
سان سولاریس
سیمبین
سیستم 7
سیستم V Tru64 Unix
Ultrix
Unisys
یونیکس
یونیکس ور
WatchOS
جنسیکس
سیستم عامل کجا در رایانه ذخیره شده است؟
با اکثر رایانه ها ، سیستم عامل بر روی هارد اصلی داخل کامپیوتر ذخیره می شود. سیستم عامل های رایانه همچنین می توانند از یک درایو سخت خارجی ، درایو دیسک یا درایو فلش نصب و بارگیری شوند.

هنگام نصب سیستم عامل ، پرونده های نصب شده بر روی CD ، DVD یا درایو فلش USB ذخیره می شوند. سیستم عامل های اولیه رایانه از چند دیسک فلاپی برای نصب یک سیستم عامل استفاده می کردند.


[ بازدید : 12 ]

[ پنجشنبه 30 بهمن 1399 ] 15:44 ] [ عیسی رحیمی ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]